Dans la famille, ruinée maintenant, vous trouverez tout d’abord l’ainé, un affreux, petit chef méprisable. Poussé par une épouse qui ne s’encombre pas de scrupules, il veut vendre coûte que coûte le patrimoine de famille. Il y a aussi le père, presque toujours enfermé dans le mutisme et enseveli au plus profond de ses appartements frigorifiques, eux seuls qui lui permettent de survivre au pourrissement qui l’assaille. La mamie, dans son cercueil en contreplaqué et un perroquet qui s’exprime essentiellement en morse. Enfin il y a la fille, Lutz ? Elle est toute jeune et plus ou moins autiste, disent-ils. Cette saga est racontée de l’intérieur par deux narrateurs pitoyables, deux fœtus dans leur bocal de formol.
Dins la familha, arroinada ara, trapatz d’en primièr l’ainat, un afrós, caponàs e mespresable. Butat per une esposa que los escrupuls l’arrèstan pas gaire, vòl vendre qué que còste lo patrimòni de familha. I a tanben lo paire, embarrat gaireben de longa dins lo muditge e sepelit al mai prigond de sos apartaments refregerits que li permètan sols de subreviure al poiridièr que l’agarrís. La mameta, dins son ataüc de contraplacat e un papagai que s’exprimís mai que pus en mòrse. Enfin i a la filha, Lutz ? Es jovenòta e mai o mens autista, çò dison. Aquesta sagà es contada de per dintre per dos narrators despietadoses, dos fetusses dins lor bocal de formòl.
Florian VERNET (Béziers, 1941) est un linguiste, pédagogue et écrivain occitan. Ancien professeur d’occitan à l’Université Paul Valéry de Montpellier, il est également membre de l’Acadèmia Occitana-Consistòri del Gai Saber et aussi du conseil linguistique du Congrès Permanent de la Lenga Occitana.
Florian VERNET (Besièrs, 19 d’abril de 1941) es un lingüista, pedagòg e escrivan occitan. Foguèt professor d’occitan a l’Universitat Pau Valèri de Montpelhièr abans de prendre la retirada en 2006. Es tanben un dels membres de l’Acadèmia Occitana-Consistòri del Gai Saber e a l’encòp del conselh lingüistic del Congrès Permanent de la Lenga Occitana.